Warsztaty Toastmasterów – Toastmasters Workshops

Zależy Ci na efektywniejszym i szybszym zdobywaniu kluczowych umiejętności z zakresu publicznego przemawiania i przywództwa? Chcesz unikatowej wiedzy, której nie pozyskasz podczas standardowych spotkań Toastmasters? Jeśli tak, to zapraszamy na wyjątkowe wydarzenie, dedykowane dla członków klubów Toastmasters Area 4 (Wrocław, Opole).

W tym szczególnym dniu będziesz mógł wybrać 6 z 12 warsztatów prowadzonych jednocześnie w dwóch blokach: jeden w języku polskim, drugi w języku angielskim.

Oferujemy dużą dawkę wiedzy i ćwiczenie umiejętności oraz, jak zwykle, dobrą zabawę!

————————–————————–————————–

How about a more effective and quicker way of acquiring public speaking skills and leadership competencies? Are you interested in unique knowledge, which is not accessible during regular Toastmasters meetings? If to all these questions you have answered yes, then feel welcome to join us for a special event, dedicated to Toastmasters members of Area 4 (Wrocław, Opole). During this unusual day you will be privileged to choose 6 from 12 interesting workshops conducted in Polish and English.

As the meetings take on the form of workshops, every participant is bound to be engaged throughout the whole event. We offer huge amount of knowledge and skill drills. And most of all good fun!

 

Zapisy / Sigh up 

PROGRAM:

Warsztaty w języku polskim:

 

I. Marek Bugiel – Poznaj swoją motywację!

Co sprawia, że czasami masz ochotę iść do pracy i dać z siebie wszystko, a innym razem wolisz zostać w domu i na samą myśl o pracy boli Cię głowa ?

Sokrates powiedział „Poznaj samego siebie, a stanie przed tobą otworem cały świat

Podczas warsztatu ustalisz swój unikalny profil motywacji. Otrzymasz narzędzie do ciągłego badania swojej motywacji. Będziesz w stanie lepiej zrozumieć koleżanki i kolegów z zespołu.

Warsztat oparty będzie na Moving Motivators z narzędziowni Management 3.0. Każdy z uczestników otrzyma zestaw kart „Moving Motivators„.

Marek Bugiel (CC) – certyfikowany facylitator Managementu 3.0, na co dzień pracujący w Capgemini jako manager odpowiedzialny za projekty dla BMW oraz manager liniowy.

 

II. Dawid Jary – Improwizacja

Paweł po swoim pierwszym przemówieniu w Klubie Mówców był bardzo zadowolony. Wszyscy bili brawo. Otrzymał wiele słów wsparcia i gratulacji.

Na spotkania Toastmasters przychodził regularnie. Skwapliwie notował swoje obserwacje. Chciał być najlepszy, więc chciał brać przykład od najlepszych. Widział magnetyczne spojrzenie Roberta i ćwiczył, by mieć takie samo. Słyszał wspaniały głos Szymona i regularnie go naśladował. Widział jak Ewa perfekcyjnie używa pomocy wizualnych, więc w domu zamęczał swych bliskich próbami prezentacji różnych idei. Paweł bardzo dużo widział i bardzo dużo ćwiczył. Był pełen dumy, że bierze to, co wartościowe od wszystkich mówców. Jednak wygłaszając kolejne mowy, coraz częściej słyszał „Brak naturalności”, „Nie jesteś autentyczny”, „Ta poza i maniera jest sztuczna”. Paweł był zrozpaczony! Przecież robił wszystko tak, jak inni mówcy. Dlaczego ewaluatorzy byli tak niesprawiedliwi?

W końcu usłyszał zdanie: „Znajdź swój własny styl”. Z jednej strony to było jak olśnienie, lecz z drugiej strony miał pomysłu, w jaki sposób mówca ma znaleźć to „coś”?

Pewnego dnia ktoś rzucił hasło: „Improwizacje teatralne”. To był strzał w dziesiątkę.

Na warsztacie dowiedział się:

  • dlaczego improwizacje pozwalają znaleźć swój styl,
  • jak improwizacje przydają się w rozwoju mówcy,
  • jak improwizacje pozwalają odkryć swoje silne strony.

Dawid Jary (CC ALB) – Improwizacje aktorskie to jego wielka pasja. Z tego powodu grał w arcydziełach światowej kinematografii takich jak „Dlaczego ja”, Detektywi w akcji” oraz „Zdrady”. Absolwent zaawansowanego kursu improwizacji teatralnych w Appendix Studio. Czasem dla przeciwwagi tworzy scenariusze. Jeden z nich został doceniony główną nagrodą w konkursie organizowanym przez Komendę Główną Policji.

 

III. Anna Kałużna – Czułe słówka szeptaj mi..czyli jak disco polo nauczyło mnie pisać mowy, które zapadają w pamięci odbiorcy

Chciałbyś aby Twoje wystąpienia publiczne poruszały serca publiczności i niczym teksty znanych szlagierów, zapisywały się w myślach odbiorców na długie lata? Chcesz dobierać słowa i tworzyć metafory, które będą powtarzać pokolenia toastmasterów? Przyjdź 10 czerwca 2017 na warsztat prowadzony przez Annę Kałużną i dowiedz się jak pisać efektywne mowy w oparciu o proste struktury storytellingu i wyszukane słownictwo polskiego disco polo. Mile widziany dress, code niekoniecznie.

Struktura warsztatu:

  • Struktura mowy – czyli ta piosenka jest pisana dla pieniędzy
  • Metafora – jak skutecznie przekonać do swoich argumentów
  • Tworzenie nowego szlagieru – praca w grupach

 

IV. Mariola Siorek – Przywództwo w czterech kolorach

Czy nadaję się na przywódcę? Jeśli tak – to nad czym powinienem pracować? Czy posiadam jakieś szczególne umiejętności i postawy, które przyciągają ludzi? Pomagają realizować zadania? Inspirują? Pomagają nadać zadaniom przejrzystą strukturę? Co właściwie jest moją mocną stroną?

Czy jako przywódca mogę być skuteczny? A jeśli tak – to jak powinienem dobierać zespół projektowy, aby wszystkie zadania w projekcie miały swoich realizatorów, aby zawsze znalazł się ktoś, kto podejmie się konkretnego zadania i będzie miał prawdziwą satysfakcję z realizacji?

W czasie spotkania wspólnie poszukamy odpowiedzi na te pytania. Pomogą nam w tym zadania i ćwiczenia. Skupimy się na tym, aby:

  • Wstępnie rozpoznać swój styl myślenia i styl działania
  • Poznać definicję stylów myślenia, które odkryli naukowcy i udostępnili praktykom
  • Opracujemy wskazówki dla każdego stylu myślenia, aby skuteczniej dobierać ludzi do zadań i świadomie ulepszać komunikację w zespołach projektowych
  • Ustalimy co każdy z nas może zrobić, aby przekuć pozyskaną wiedzę w praktyczne umiejętności.

Warsztat opracowałam z wykorzystaniem metodologii FRIS® (www.fris.pl)

 

V. Stan Svitsa

Na pewno chcesz wykorzystać możliwości otwierane dla ciebie przez media społecznościowe i narzędzia internetowe. Chcesz oby wsparły one twój sukces zawodowy, otworzyły na nowe możliwości biznesowe i relacyjne. Chcesz być odbierany jako człowiek którym jesteś, na przykład – profesjonalista w swojej branży, zaangażowany, przywódczy, z dystansem do siebie. Ale nie wiesz czy, tak na prawdę, warto w to inwestować siły, ile czasu to zajmie, czy w ogóle to się opłaca… Pokażę ci, dlaczego warto, z której strony to ugryźć, jak budować w prosty sposób, co można osiągnąć.

  • Jak pokazać się od właściwej strony i nie być sztucznie stworzonym?
  • Jak optymalnie wykorzystywać swój czas na social media, żeby mieć przewagi zawodowe i stworzyć możliwości relacyjne?
  • Jak wybrać strategię zgodną z twoimi celami?
  • Jakie taktyki i techniki możesz wykorzystać już dziś i zobaczyć natychmiastowe efekty?
  • Jak osiągnąć wielkie wyniki długoterminowe?
  • Jak przy tym wszystkim dobrze się bawić?

 

VI. Łukasz Solarski – Turkus

Czy spotkałaś/spotkałeś się z opinią, że praca jest smutnym obowiązkiem bez poczucia większego sensu? A może to Twoja codzienność?

Świat się dynamicznie zmienia, odpowiedzią na korporacyjne procedury były tzw. zielone organizacje jednak ich zasadność często pozostawia wiele do życzenia. Naturalną ewolucją organizacji jest tzw. Turkus.

Na tych warsztatach będziemy razem szukać nowej drogi rozwoju dla Twojej organizacji.

„Jest jedno słowo, które pojawia się często w Organizacjach Turkusu: wyczuwanie. Wszyscy jesteśmy naturalnymi sensorami. Mamy dar zauważania, kiedy coś nie działa tak dobrze, jakby mogło, lub gdy pojawia się nowa szansa. Przy samozarządzaniu każdy może być czujnikiem i inicjować zmiany – tak jak w żywym organizmie, każda komórka wyczuwa swoje środowisko i może ostrzegać organizm o potrzebnej zmianie. Nie potrafimy przestać wyczuwać. Wyczuwanie zdarza się wszędzie i ciągle, jednak w tradycyjnych organizacjach informacja często ulega odfiltrowaniu. Tylko sygnały wyczuwane na górze są bodźcem do działania, jednak, niestety, te sygnały są często zniekształcone i dalekie od rzeczywistości tego, co na dole.”

„Pracowac Inaczej”, Frederic Laloux

Struktura warsztatu:

  • Bariera mentalna obecnych organizacji –  wprowadzenie do Turkusu
  • Dobre praktyki Turkusu
  • Jak przeprowadzić Turkusową rekrutację?

Twój następny krok po warsztacie!

Łukasz Solarski (CC) – Łukasz SOCZ Solarski w Toastmasters już od kilku lat, zawodowo zajmuje się (wszystkim) co związane ze start-upami działając w organizacji Startup Poland. Od jakiegoś czasu zafascynowany turkusowymi organizacjami i ich potencjałem.

————————————————————————————

Workshops in English:

 

I. Paweł Bochnowski – It’s time for… time management!

Why so often after being busy all day we are not closer to our goals? Is work-life balance a myth? Is it possible to work in 2 fulltime jobs and have a time for yourself? How to do it? What to do when You get more than 500 emails a day? Is procrastination always a bad habit? And finally specially for Toastmasters: How to stop seeing a Timer red flag? You will find answers for these and many other questions 10th June 2017 during the workshop “It’s time for… time management!”.

Managing yourself in time is one of the most valuable skills. It has an influence on your productivity, stress level, even on health and happiness. Learn how to do it and have a richer life without angry Timers. If You want to waste your time it is not a workshop for You!

Workshop outline:

  • Waste management 1.0
  • Developing focus and balance of a circus artist.
  • Sorcery for beginners. How to multiply time?

!!!WARNING!!! Be aware – it is an intense workshop and may cause a brain cook !!!WARNING!!!

 

II. Lukas Liebich – Your Mentor Is Not Coming

When I was 8, I was watching Ninja Turtles. Every Tuesday evening I was always thinking: „Wouldn’t it be wonderful if I would meet such a mentor as Splinter who would train me and help me become a superhero, like he trained the 4 ninja turtles?”

As time passed by – I realized that no mentor like that was coming. If I wanted to take advantage of experience of those around me who were further ahead in their careers – I had to take the initiative.

In this workshop we will look at a mentoring relationship from the perspective of you – the mentee – someone who seeks to be mentored. What is it that you want to gain from your mentor? How should you find the right mentor for yourself? And how will you know whether the relationship is beneficial for you at all?

You will leave the workshop with answers to the questions above – and with a specific set of actions that will help you start a productive mentoring relationship.

Lukas Liebich (DTM) –  is a project manager and ex-management consultant working for a global pharmaceutical company in Prague. Besides that, for the past five years he is active in Toastmasters International where he is helping business professionals build presentations that connect with their audiences. Mentoring is one of his favorite topics, because he himself benefits from it tremendously – both as a mentor and as a mentee. Lukas blogs about presentation skills, personal productivity and live in general at lukasliebich.com
III. Sofia Mostovoya – Brainstorming and Prototyping (putting the structure behind innovation to make it work).

Innovation is something fascinating and often out of our control. How to get the most out of the innovation and creative thinking? Brainstorming and Prototyping is a workshop where we will use simple but effective techniques on how to :

  • brainstorm,
  • choose the best idea from the whole range of available options,
  • prototype it,
  • check if it is working in the real life or not,
  • have FUN in the working environment.

The workshop supposes group work. Min 8 participants needed.

Sofia Mostovaya currently works at Google, Wroclaw. Has experience in people management, coaching, PR, and HR. Very passionate about growing people, professionally and personally, innovating, thinking outside of box and integrating fun in every sphere of life.

 

 

IV. Aleksandra Szczepaniak – Typical errors in English – Polish it OUT

Do you want to speak natural and correct English? If so, it is high time to polish it OUT then.

We learn from mistakes. This time we will learn from our own language mistakes. We will look at the most popular mistakes committed in the English language by mainly Polish native speakers and correct them and memorize the new version in a fun and active way. Eradicating these couple of mistakes will make your English sound much more professional and natural. We will have a look at grammar, vocabulary and pronunciation mistakes. Join us on the 10th of June and start speaking English as a pro:)

Workshop outline:

  • Identify grammar mistakes, correct them and practice the new version
  • Identify vocabulary mistakes, correct them and practice the new version
  • Identify pronunciation mistakes, correct them and practice the new version
  • Use all new versions of the correct language in a summing up performance – an improvised speech (depending on number of participants in paris, groups or individual presentation)

 

V. Robert Umpirowicz – Stage persuasion

Would you like to be more effective in persuading others to your concepts and ideas? If you really want to be a better motivator in business and in private life, book 10th June, 2017 as your transformation day. If you are interested in getting listeners curiosity and holding them on the edge to the very end of your performance join the workshop conducted by Robert Umpirowicz. By participation in this one hour event you will gain a chance to get familiar with an effective persuasion model and use it, thanks to which your speeches will gain persuasive might.

Workshop outline:

  • How to gain your audience’s favour?
  • What to do to hold your listeners’ attention?
  • What is the most effective way of convincing others to your ideas?
  • Presentation of a persuasion model.

Robert Umpirowicz (CC) – 15 years of experience in sales. 3 years of experience as a  field sales team manager. Certified trainer and coach, currently running his own training business in cooperation with Dale Carnegie Training Poland. Passionate mountineer, martial artist and speake

 

VI. Jim Williams – Humor: Stand-Up Comedy and Public Speaking

Do you want to bring more humor to your presentations? We’ll explore how to construct jokes, find what’s funniest about something, and distill it out of all the unnecessary words. We will practice how to tap dance around sensitive topics and take something crude to make it fit for a corporate event or television.

We will also explore the relationship between stand-up comedy and toastmasters as forms of public speaking. Where is there overlap and what are the differences?

Workshop outline:

  •  What makes something funny?
  • What is the difference between a humorous anecdote, a silly idea, and a fully formed JOKE?
  • Workshop/laboratory time to work on participants’ ideas
  • Presentation of jokes at the end.

NOTE: It will help the workshop if all participants come with a few ideas they would like to work on. They can be anything from just an IDEA to a more constructed joke/anecdote that they would like to polish.

Jim Williams – Jim is the founder of World-Wide Comedy, and is responsible for putting Wroclaw on the map for stand-up comedy in English. He’s been a performer for nearly 20 years, as a physical comedian, actor, mime, public speaker, TEDx participiant and medical clown.

Do zobaczenia na miejscu! / See you at our workshops!

 

Zapisz się na nasz newsletter!
 Wyrażam zgodę na otrzymywanie od WrocLove Toastmasters PL Newslettera z informacjami związanymi z działalnością klubu i zamieszczonymi w jego ramach informacjami handlowymi.